Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

3η Φάση-Σχεδιασμός και Παρουσίαση Εκπαιδευτικής Δραστηριότητας


3η Φάση-Σχεδιασμός και Παρουσίαση Εκπαιδευτικής Δραστηριότητας

στο πλαίσιο του

Εκπαιδευτικού Προγράμματος για καθηγητές ΠΕ4 και ΠΕ02 του νομού Ρεθύμνου

Αξιοποίηση του Διαδραστικού Πίνακα στη Διδασκαλία: Πολυμεσικές Εφαρμογές και Διαδίκτυο, μέσα από Διαθεματικές Προσεγγίσεις


Α. α. Στις επόμενες μέρες, προσπαθήσετε να ακολουθήσετε το Διδακτικό Μονοπάτι «Ρέθυμνο-Πηγές Αργυρούπολης», πραγματικά και εικονικά, με σκοπό να εντοπίσετε και να καταγράψετε χαρακτηριστικά του, τα οποία μπορείτε να αξιοποιήσετε στη διδασκαλία σας στην τάξη ή στο πεδίο, σε πραγματικό ή εικονικό περιβάλλον διδασκαλίας.



β. Επιλέξετε ένα σταθμό του Μονοπατιού για τον οποίο συλλέξετε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε κατά την επίσκεψή σας εκεί και μέσα από άλλη διερεύνηση. Αποθηκεύσετε όλο το υλικό που συλλέξατε σε ένα φάκελο, ο οποίος θα «ανοίγει» στον επισκέπτη του σταθμού στον Google Map ή όπως αλλιώς εσείς επιλέξετε. Οι σταθμοί που προτείνονται αρχικά είναι: Σαπουναριό, Βυρσοδεψεία, Βιολογικός Καθαρισμός, Σφαγεία, Αρχαίες Αλυκές παραλίας Ατσιπόπουλου, Σπήλαιο Γερανίου, Ποταμός Πετρέ, Παραλία Επισκοπής, Επισκοπή, Αργυρούπολη, Πηγές Αργυρούπολης.
Αν θέλετε μπορείτε να προσθέσετε και άλλους σταθμούς.    

γ. Δώσετε ένα όνομα που θεωρείτε ότι περιγράφει καλά το Διδακτικό Μονοπάτι «Ρέθυμνο-Πηγές Αργυρούπολης»   

Β. Αξιοποιώντας την εμπειρία των δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιμορφώσεων, το  σχετικό  υλικό που μελετήσατε στο πλαίσιο του προγράμματος καθώς και τη διερεύνησή σας για το Διδακτικό Μονοπάτι «Ρεθύμνου-Πηγών Αργυρούπολης», σχεδιάσετε μια Εκπαιδευτική Δραστηριότητα διάρκειας 10’ με βάση την ύλη των μαθημάτων που διδάσκετε, σε μια συγκεκριμένη γνωστική της περιοχή, δίνοντας έμφαση στη σύνδεση των εννοιών που πραγματεύεστε με οικολογικά, τεχνολογικά, ιστορικά, κοινωνιολογικά, οικονομικά, πολιτιστικά χαρακτηριστικά των σταθμών που προτείνονται, ή άλλων που εσείς εντοπίσατε κατά την περιήγησή σας στην περιοχή του Μονοπατιού. Η Δραστηριότητα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί σε τηλεκπαίδευση ή στην τάξη και στο πεδίο. Στην προσέγγισή σας μπορούν να συμβάλλουν τα ΔΕΠΠΣ και τα ΑΠΣ, το αναρτημένο υλικό στην ιστοσελίδα του ΕΚΦΕ Ρεθύμνου, η περιβαλλοντική εκπαίδευση, η τέχνη και η αισθητική σας. Η εργασία αυτή επιχειρεί να καταδείξει το πώς τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών και τα Φιλολογικά μαθήματα μπορούν να αξιοποιήσουν διδακτικά τον τόπο μας, και ειδικότερα τα ρακοκάζανα, το ελαιοτριβείο, το τυροκομείο, το βυρσοδεψείο, το σαπουναριό, τον αλευρόμυλο, τον βιολογικό καθαρισμό, το ιχθυοτροφείο, τα σφαγεία, τις αλυκές, τους υγροβιότοπους, το σπήλαιο, ώστε να αντλήσουν στοιχεία τα οποία θα αποτελέσουν διδακτικά εργαλεία στη σχολική εκπαίδευση.

Η εργασίες θα παρουσιαστούν μεταξύ των επιμορφούμενων, μετά τις Διακοπές του Πάσχα στις 14 και 15 Μαΐου 2013, σε διαδραστικό πίνακα. Η διάρκεια της κάθε παρουσίασης θα είναι 15’. Όσοι επιθυμούν, μπορούν να παρουσιάσουν τις εργασίες τους, κατάλληλα διαμορφωμένες, σε επόμενο επιμορφωτικό πρόγραμμα που θα αφορά στα Εκπαιδευτικά Μονοπάτια και τη Διαθεματική Διδασκαλία, την ερχόμενη σχολική χρονιά.  

ΚΑΛΑΘΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

ΤΣΙΓΚΡΗΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.